Algemene voorwaarden

Algemene Reparatie voorwaarden Consumentenelektronica, toepasselijk in gevallen waarin ZoGefixt B.V. als reparateur van consumenten elektronica optreedt.

Artikel 1. Gegevens ZoGefixt. B.V.

U kunt ons van maandag t/m zaterdag bereiken op het telefoonnummer 085 301 2365 en daarnaast zijn wij ook per e-mail te bereiken. Ons e-mail adres is info@zogefixt.nl KvK-Nummer 61411973. BTW-nummer NL204820315B02

Artikel 2. Klachten of defecten

Bij de reparatie wordt uitgegaan van de defecten/klacht(en) die via de website worden aangemeld ZoGefixt B.V. onderzoekt altijd alle functionaliteiten van het gerepareerde toestel middels ons ZoGefixt Dynamic Engine systeem. Indien het toestel waterschade opgelopen heeft moet dit door de klant vooraf vermeld worden. De consument gaat akkoord met een waterschadebehandeling waarvoor standaard €40 inclusief BTW in rekening word gebracht.

Artikel 3. Prijzen

De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van de prijzen die vermeld staan op onze website. Deze prijs is opgebouwd uit onderdelen, montage en 3 maanden garantie op het vervangen onderdeel. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 4. Betalingen op factuur

ZoGefixt B.V. accepteert alleen betalingen op factuur van, ZoGefixt B.V., aangemelde bedrijven. Facturering is daarbij alleen mogelijk op 14 dagen. Eventuele betalingen op 30 dagen is mogelijk in overleg en met geldige redenen. Indien een openstaande factuur te laat voldaan wordt, zijn wij genoodzaakt 1,6% rente in rekening te brengen over het openstaande bedrag.

Artikel 5. Onderzoek

Als bij het onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger is dan de kostenraming zoals vermeld staat op onze website, wordt er contact opgenomen met de klant. De klant moet hiervoor akkoord geven zodat het toestel compleet werkend is. Indien de klant niet akkoord gaat met de hogere reparatiekosten zal het toestel ongerepareert teruggegeven worden aan de klant. ZoGefixt B.V. hanteert geen onderzoekskosten. Mocht de klant het toestel niet willen laten repareren dan worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht. Indien het toestel een waterschadebehandeling heeft gehad maar de consument wil geen verdere kosten maken dan wordt er €40 in rekening gebracht voor de waterschadebehandeling.

Artikel 6. Garantie

ZoGefixt B.V. geeft 3 maanden garantie op het vervangen onderdeel zoals vermeld staat op de reparatie bon. Deze garantie geld niet voor stoot-, val- of waterschade wat na de reparatie is aangebracht. Tevens is uw reparatie bon uw garantiebewijs. Heeft u deze bon niet meer in uw bezit dan kunnen wij u geen garantie verlenen. Een factuur, offerte of bankafschrift kan niet worden gezien als garantiebewijs.ZoGefixt B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele verdere schade aan uw toestel die ontstaat tijdens de reparatie.

Artikel 7. Verzending van toestellen

ZoGefixt B.V. neemt toegestuurde toestellen aan voor reparatie. Echter vragen wij aan onze klant om het pakket met daarin uw toestel aangetekend en verzekerd op te sturen naar ons. ZoGefixt B.V. zal uw toestel ook aangetekend en verzekerd retour zenden. Deze verzendkosten zijn voor de rekening van de consument.Bij eventueel verlies of diefstal wordt de schade door ZoGefixt B.V. afgehandeld met de betreffende transporteur.

Artikel 8. Fabrieksgarantie

De reparaties die ZoGefixt B.V. uitvoert zijn buiten de fabrieksgarantie van Apple, BlackBerry, Nokia, Samsung, HTC, LG etc. Officieel gezien vervalt de fabrieksgarantie bij de reparatie. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat de fabrieksgarantie al verlopen is op het moment dat uw toestel schade heeft geleden. Uiteraard bieden wij onze garantie aan zoals vermeld in artikel 7.

Artikel 9. Niet betaalde/afgehaalde producten

Indien de reparatie voltooid is en de klant is hiervan op de hoogte gesteld, heeft de consument drie (3) maanden de tijd om het toestel te betalen. Indien de consument dit na drie (3) maanden niet gedaan heeft, is ZoGefixt B.V. gerechtigd het product te verkopen en/of vernietigen.

Artikel 10 . Werkwijze

ZoGefixt B.V. werkt met een bonnen systeem. Dit houdt in dat wanneer u als klant uw toestel inlevert, u een reparatie bon opgestuurd (per mail) krijgt waarop staat vermeld om welk type toestel het gaat en wat de klacht / reparatie is. De bon is het retour bewijs van uw toestel. Wanneer u de bon van het ingeleverde toestel bent verloren, moet u via de bon van het toestel aantonen dat het toestel van u is. Dit om fraude te voorkomen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Tevens is uw bon het garantiebewijs van de reparatie. Bewaar deze bon dus goed. Zonder bon / garantiebewijs kunnen wij géén garantie geven. Wanneer u uw toestel opstuurt voor reparatie, gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden